Cruel winter

      Życie na Luniemigotliwej zamarło i jest w nim taka sama pustka, jak w moim życiu poza nią.  Zima bywa podobno okrutna (cruel winter). 

      Kiedyś straszyła mnie taka opuszczona przez wszystkich strona internetowa bliskiej mi osoby, która właśnie zmarła.  Człowiek ten wiele i w przeciwieństwie do mnie zawsze mądrze pisał,  był też wyjątkowo życzliwy dla ludzi. Pozostało na niej jedynie Jego zdjęcie, które umieścił tam ktoś, kto założył nieużywaną przez Zmarłego stronę. Było to zdjęcie, na którym widać było nadchodzącą śmierć. W chwili śmierci miał 90 lat i miejsce w domu opieki, jak przystało na Filozofa. Nie miał dzieci a jego żona odeszła przed nim. Jeszcze za jego życia ktoś opublikował w trzech tomach jego rozproszone dotychczas po różnych czasopismach teksty. 

      Moi nauczyciele życia pomogli mi zrozumieć, że odpowiedzią na pustkę i cierpienie życia może być  i jest jedynie wdzięczność  i współczucie...

      


               


             

Komentarze

  1. Ja Nezumi kieruje się w moim życiu tym co cieszy moja dusze.
    U mnie odpowiedzią na pustkę jest przebywanie z innymi ludźmi.
    Koncept wdzięczności stosuje tylko jako podziękowanie Bogu, ze pozwala mnie cieszyć się tym co On stworzył.
    Wszystko co jest dobrego w moim życiu pochodzi od Boga, dlatego jestem wdzięczny Bogu za Jego dobroć.
    Współczucie jest dla mnie bezwartościowe jeśli jednocześnie nie jestem w stanie komuś pomoc aby wyprowadzić te osobę ze stanu powodującego moje uczucie współczucia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przebywanie z innymi ludźmi jest możliwe, kiedy znajdujesz ludzi, którzy chcą z Tobą przebywać, a to zależy czasem od innych bardziej niż od nas samych. Skąd się bierze samotność najbardziej twórczych i mądrych osób?

    Trzeba nauczyć się być wdzięcznym w stosunku do ludzi. Bez tego wdzięczność wobec Boga jest czystą fikcją.

    Kiedy nie współczujesz, nic Cię nie skłania do pomagania innym, a co jest warte zadowolenie duszy, kiedy jest zwykłym egoizmem?

    OdpowiedzUsuń
  3. Można obyć się bez współczucia, ale jest to o wiele trudniejsze - pomagać komuś bez impulsu emocjonalnego pod wpływem samej oceny czyjejś sytuacji. Na ogół robimy coś pod wpływem uczuć...Jak Ty pomogłeś swojej późniejszej dziewczynie. 🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Alma
    A co się dzieje z Odziem? Brakuje mi Go :-I

    OdpowiedzUsuń
  5. Alma
    Dla Mistrza, Miłośnika Edgara Allana Poe oraz nocnych wypraw na cmentarz, przesyłam z okazji Dnia Jutrzejszego:
    https://youtu.be/Yd8zO9vCcoM
    (Koniecznie kolumny)
    xxx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 🥀 Niestety u mnie nie może się otworzyć. 😥

      Usuń
    2. Już otworzyłem. Dziękuję. Ciekawy utwór 🙂

      Usuń
  6. Happy Valentines 😘🥰 Day dla wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję w imieniu Czytelników i swoim 🥀🐁

    OdpowiedzUsuń
  8. Alma
    Gdybyś po konferencji w Warszawie miał czas to polecam:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://barwieczorny.business.site/&ved=2ahUKEwiRhdyYopj9AhVnCBAIHfH7BoYQFnoECBUQAQ&usg=AOvVaw0VGiDBH-T3djVjO6OWdBFy
    To coctail bar - Bar Wieczorny (od 18.00) na Wiśniowej 46 😋🍸🍹

    OdpowiedzUsuń
  9. "Maraczuczu" - raczej dla dam, "Zadymiona" to dla panów 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty