Trudne pytanie


        Czy Bóg ma związane ręce? 

Komentarze

  1. Nie ! Poranione .
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tym pięknym obrazie - tak...💧

      Usuń
    2. Idea cierpiącego Boga pojawia się w wielu religiach niosąc jakieś przesłanie dla ludzi. Może ktoś je zauważa. Ale niewielu się nim przejmuje...

      Usuń
  2. Alma
    Ja nie wiem, Nezumi, czy takie rozważanie ma sens, gdyż rozpatrujac zdolności Boga tym samym zakładamy, że nie jest On Bogiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak wszechmocny i pełen dobroci Bóg (dobroć wcielona) dopuszcza niezawinione cierpienie...Dlatego to tak często stawiane przez ludzi w sytuacji opresji pytanie nie jest całkiem bezsensu, ponieważ po zaprzeczeniu stawia nas przed innym pytaniem: Dlaczego Bóg dopuszcza niewyobrażalne wprost okrucieństwa popełniane przez ludzi...

      Usuń
    2. Przez ponad dwa tysiące lat nie udzielono na to pytanie żadnej sensownej odpowiedzi...

      Usuń
    3. Alma
      Nad tym myślało już wielu filozofów. Pewnie każdy. Ale kim ja jestem, żeby oceniać Boga (bo to pytanie sprowadza się właśnie do zarzucenia Bogu braku reakcji). A to, co dzieje się na świecie może (i często się staje) przyczyną zerwania swoich więzi z Bogiem.

      Usuń
    4. Alma
      Jeżeli ktoś uznaje, że nie potrzebuje Boga to mnie nic do tego. Wtedy można krytykować Go i ironizowac do woli z Boga. A ja nie chcę tego robić.

      Usuń
    5. Alma
      Więc po co o Nim wciąż rozprawiasz? :-D

      Usuń
    6. Alma
      A Ty, Odziu, znasz prawdę o Bogu? Jesteś po prostu niewierzący. Nie znasz żadnej prawdy. Nie możesz jej znać. Poniewż jesteśmy tylko ludźmi w tej naszej malutkiej, jak to się teraz mówi - bańce.

      Usuń
  3. Nezumi zapytuje:
    Czy Bóg ma związane ręce?
    Jesli Bog jest Wszechmocny dlaczego może mieć związane ręce?
    Tego niestety intelektualista już nie dostrzega.
    Bog dal nam wolną wolę.
    Ręce Boga są wiec "związane" jego decyzją, ze każdy z nas ma wolność wyboru.
    W post komunistycznej rzeczywistości ten koncept zapewne jest trudny do zrozumienia.
    Wolna wola oznacza, ze rzeczywiście mamy wolną wolę.
    Aby Bog mógł poprzez swojego Ducha, poprzez Ducha Świętego pracować nad człowiekiem wpierw człowiek powinien chociaż wykazać się minimalną wiarą.
    Nawet tak małą jak najmniejsze ziarenko, mustard seed.
    Matthew 17:20-21 "For truly I tell you, if you have faith the size of a mustard seed...
    u Mateusza 17:20-21 "Bo zaprawdę powiadam wam, jeśli będziecie mieć wiarę jak ziarnko gorczycy...
    Dopóki Nezumi oraz Piotr piszą: o ile Bog istnieje - to jest deklaracja poniżej tego mustard seed.
    Skoro Bog istnieje to byłaby ta minimalna deklaracja wiary, z którą Bog może cos z nami zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Danek

    Wolna wola nie istnieje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w ten sposób Nezumi deklarujesz swoja niewiarę.
      Masz do tego pełne prawo, chociaż nawet nie wierzysz, ze masz do tego wolną wolę, wolny wybór :)

      Usuń
    2. Niczego tutaj nie deklaruję. Jeśli Bóg jest wszechmocny, to wszystko, co się wydarza, wypływa z konieczności jego natury i jedynie on może być wolny...

      Usuń
    3. Zmyślanie wolnej woli służy jedynie uwalnianiu Boga od odpowiedzialności za istnienie zła...

      Usuń
    4. Alma
      Nezumi, czy nie uważasz, że źródłem zła jest człowiek? To wola człowieka decyduje, czy tenże człowiek czyni dobro czy zło.

      Usuń
    5. Nie, Odziu. I stworzył Bóg swiat - i był on dobry. I stworzył człowieka z jego własną wolą...i logicznym rozumowaniem😂

      Usuń
    6. Almo, szkoda, ze Nezumi nie wypowiadasz się na Twoje pytanie.
      Nezumi, czy nie uważasz, że źródłem zła jest człowiek? To wola człowieka decyduje, czy tenże człowiek czyni dobro czy zło.
      Zapominasz, ze jeszcze funkcjonuje zło w czystej postaci, krążące po świecie, szukające słabej duszy, która można skusić, którą można sprowadzić na złą drogę.
      Przychylam się do tezy, ze człowiek ze swojej natury jest dobry jednak niestety korzystając ze z wolnej woli daje posłuch szatanowi i jego demonom.
      Wystarczy, ze szatan przekona człowieka, ze jeszcze jest czas, za rok zadeklarujemy, przyjmując Jezusa za swojego Zbawcę.
      To już jest sukces szatana.
      Nie zawsze trafia się gratka, gdy ktoś 5x przeczyta Biblie nie znajdując tam Boga - wtedy szatan zaszepcze - Bog nie istnieje.
      Almo -
      nawet najmniejsze oszustwo przyjęte przez człowieka jest zwycięstwem szatana.
      Tak wiec Almo źródłem zła gdziekolwiek jest szatan.
      W Niebie nie ma szatana oraz jego demonów - tamten świat jest bardzo spokojny.
      Tutaj na tym doczesnym świecie mamy cyrk pokazu jak człowiek łatwo poddaje się pokusie.

      Usuń
    7. Alma
      Odziu, płytko napisałeś. I nie bardzo wiem do czego zmierzasz. Czy do tego, że wiara w Boga jest głupia? Czy do tego, że głupi są ci, którzy mają tę wiarę? A może do czegoś innego?

      Usuń
    8. Alma
      Odziu, zaraz odpiszesz (jak małe dziecko na złość), że ja napisałam głupio. I OK!😀

      Usuń
    9. Alma
      Człowiek Boga nie stworzył. Człowiek tylko upodabnia Boga do siebie (żeby nie wydawał się On człowiekowi taki wielki i potężny). Dlatego figurki Boga mogą mieć twarz Azjaty czy ciemnoskórego.

      Usuń
    10. Alma
      Skąd Ty wiesz czego Bóg chce, a czego nie chce? Jak stworzysz świat to możesz sobie tak gdybać. Teraz uprawnień do tego nie masz. To tylko Twoje ględzenie. Bezwrtościowe, bo bez dowodów EMPIRYCZNYCH, prawda?

      Usuń
    11. Alma
      Myślę, Odziu, że jesteś na tym blogu największą ględą.

      Usuń
    12. Alma
      Napisałeś niedawno, że MUSISZ zareagować, gdy ktoś pisze nielogiczne bzdury. Rozumiesz zatem, że ktoś inny może się zdenerwować i zareagować, gdy piszesz swoje rzeczy o Bogu?
      Jeżeli Bóg, to On jest ponad wszystkim, ponad logiką. Nasz świat, może nawet wszechświat jest (być może) "nasz"/do poznania przez nas. A co z innymi światami i wszechświatami? Za ciency jesteśmy do tego wszyscy, Odziu. Nasz rozumek to nawet kruszyna nie jest. Ale na okolicę wystarczy :-D

      Usuń
    13. Alma
      To dobranoc, Odziu! Dobranoc, Nezumi!

      Usuń
  5. A nawet gdyby istniała, to absurdem byłoby wyobrażać sobie jakieś działania, których nie determinowałaby jego moc...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nezumi,
      poprzez wolną wolę wyrażamy nasza deklaracje, ze przyjmujemy Jezusa za Zbawiciela.
      To jest bycie pokornym.
      Pokora prowadzi do wiecznego życia w Niebie.
      Cala reszta jest nieistotna, pogrąży się w piekielnym jeziorze wiecznego ognia.
      Wolną wolę mamy aby podjąć te najważniejszą decyzje, tylko jedna decyzje.
      Ludzie nie są pokorni w swojej większości.
      Bóg ma związane ręce właśnie brakiem pokory w człowieku, dal nam wolną wolę.
      Teraz poprzez pokorę z tej wolnej woli korzystamy.

      Usuń
    2. Pokora jest bardzo ważna dla życia, ale światem rządzi buta i przebiegłość...I warto też pamiętać o tzw. niepokornych, czyli o nonkonformistach, bez których istniałyby tylko zniewolone umysły...

      Usuń
    3. Jak powiadasz Nezumi, światem rządzi buta i przebiegłość dlatego, ze księciem tego doczesnego świata jest szatan.
      Tam gdzie idą osoby Zbawione szatan nie ma wstępu.
      Niepokorni tez nie maja wstępu do Nieba.
      Całe szczęście, ze nie maja wstępu tam gdzie ja ide.
      Nie chce żyć na wieczność z ludźmi jak opisujesz kierujących się w życiu butą oraz przebiegłością.

      Usuń

    4. Za cienki jesteś Piotrze aby cokolwiek zrozumieć, nie masz bowiem intelektualnego intelektu.
      Wolna wola człowieka w żaden sposób nie wyklucza woli Boga.
      Wola Boga jest aby każdy człowiek realizował się jako arcydzieło.
      Jednak jest haczyk - trzeba w to uwierzyć.
      Bez wiary nie ma nic.
      Sama logika tutaj Tobie Piotrze nie pomoże.
      Jeszcze trzeba mieć rozumny intelekt.

      Usuń
  6. "Cóżem Ci Boże zawinił, że teraz właśnie Cię zabrakło?" (Janusz Korczak)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem, temu żydowskiemu lekarzowi Niemcy proponowali wyjazd za granice, jednak on zdecydował się nie opuścić swoich wychowanków, dzieci na ochotnika pojechał z nimi do obozu zagłady w Treblince.
      Można wiec powiedzieć, ze Bóg go nie opuścił,
      Bóg dawał jemu wyjście z życiem z tej sytuacji a on zdecydował się na pewną śmierć.
      Twierdzenie wiec przytoczone przez Ciebie nie jest prawdziwe.
      "Cóżem Ci Boże zawinił, że teraz właśnie Cię zabrakło?" (Janusz Korczak)
      Jest to twierdzenie nieprawdziwe, niezgodne z prawdą historyczną.

      Usuń
    2. Danek

      To nie jest moje twierdzenie, tylko słowa samego Janusza Korczaka...🥀
      Napisał też "Rozdałem swoje życie innym i nie mam już nic."

      Usuń
    3. wpierw rozdaje a potem zapewnie żałuje że rozdał swoje życie.
      Tak to jest z ludźmi.
      Już lepiej nic od nikogo nie brać to przynajmniej nikt nie będzie potem żałował.

      Usuń
    4. Piotrze,
      kreujesz swoja rzeczywistość nie mającą nic wspólnego z obiektywna rzeczywistością.
      Czyli jesteś manipulantem manipulującym ludźmi nie mającymi czasu na zagłębienie się w temat.
      Zwykle propagandowe chwyty.
      "Cóżem Ci Boże zawinił, że teraz właśnie Cię zabrakło?" (Janusz Korczak)
      w innym mierjscu:
      "Rozdałem swoje życie innym i nie mam już nic."
      To jest wszystko w liczbie pojedynczej, o sobie.

      Usuń
    5. Wkładasz w usta Korczaka słowa, których on nie wypowiedział.
      Manipulujesz ile się da,
      Jako osoba nie Zbawiona Korczak nie miał bezpośredniego dojścia do Boga.
      Mógł wiec sobie prosić co tylko chciał - nie mógł zostać wysłuchany.
      Dopiero gdy jest się Zbawionym Ojciec w Niebie widzi nas Zbawionych jako nieskazitelnych, tak jak nieskazitelny jest Jezus.
      Jednak tego nie rozumiesz wiec daremna jest z Toba Piotrze rozmowa.
      Za ciasno masz pod czaszką aby cokolwiek zrozumieć, nawet gdy czytasz 5 razy.

      Usuń
    6. Piotrze powiadasz:
      Szukam, szukam i nie mogę znaleźć żadnych słów, które włożyłem w usta Korczaka.
      tymczasem oto co włożyłeś w usta Korczaka:
      "A rzeczywistość była taka, że został z tymi dziećmi bo miał nadzieję, że z pomocą Boga je ocali. A Bóg go opuścił i nie wyszło"

      Nigdzie nie było napisane, ze modlił się aby Bog uratował te dzieci - to raz
      Po drugie w oczach Boga był Korczak nikim, nie był bowiem Zbawiony.
      Czy naprawdę logicznie nie jesteś w stanie prostych rzeczy Piotrze zrozumieć.
      Aby być naprawdę wysłuchanym przez Boga najpierw trzeba być w Rodzinie Boga.
      Ta logicznie wyłożona Prawda jest zawarta w Biblii.
      Logicznie jednak tylko rozumiesz jak składać maszyny, gorzej z intelektualna logika.

      Usuń
    7. Piotrze, pozwól mnie zrozumieć jaki masz ten obraz Korczaka.
      Przecież wiedział, ze z tymi dziećmi jedzie do pieca a nie na wycieczkę koleją.
      Chciał tylko pomoc dzieciom aby ich cierpienie było mniejsze.
      Swoją obecnością pomagał tym dzieciom z sierocińca poradzić sobie z terrorem obsesyjnej nienawiści niemieckiego okupanta.

      Usuń
    8. Piotrze,
      aby się zawieść trzeba najpierw mieć jakąś solidną obietnicę.
      Nigdzie nie napisałeś powołując się na Korczaka, ze Bog obiecał jemu, ze oszczędzi ten Bog dzieci od niechybnej śmierci jeśli Korczak pojedzie z nimi do Obozu Zagłady.
      Wtedy umierając Korczak miałby prawo być zawiedzionym.
      Piotrze logika się kłania.
      Nie rozumiesz logicznego postrzegania, nie odróżniasz logicznej weryfikacji od łudzenia się.

      Usuń
  7. Piotrze to Ty wywyższasz się z tą swoją nielogiczna logiką.

    OdpowiedzUsuń
  8. @Danek8599, do Twoich wypowiedzi trudno nawiązać logicznie (jak napisałam u siebie, zamiast logiki jest maszyna losująca reguły), ale trzeba przyznać, że fajnie generujesz ilość komentarzy na blogu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Alma
    Jak kiedyś zwrócił się tak do mnie kolega, którego uważałam za przyjaciela, i z którym (jak sądziłam miło się gada), to było mi bardzo przykro.

    OdpowiedzUsuń
  10. Alma
    A co to za mania odnośnie ilości komentarzy, Moniko? Nie po to tu przecież piszemy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Alma
    Skoro tak to wygląda to nie ma po co tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Almo

    To, co piszesz, jest dość niemiłe wobec autora bloga. 🙂

    OdpowiedzUsuń
  13. Alma
    No, jak Twoi Czytelnicy, którzy niewiele tutaj swoich myśli włożyli, obrażają innych czytelników, którzy dużo tu piszą, to chyba jest coś nie tak, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  14. Alma
    Może niech się Autor zastanowi co publikuje.

    OdpowiedzUsuń
  15. Alma
    Dużo jeszcze mam komentarzy "nabić"? Spytaj się, Nezumi, Moniki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Alma
    Nieco się zdenerwowałam. Sorry! Ale to było bezczelne.

    OdpowiedzUsuń
  17. Alma
    Fuck you, Odziu!

    OdpowiedzUsuń
  18. Alma
    Odziu, zachowaj, proszę, swoje przemyślenia na temat mojej osoby dla siebie samego, OK?

    OdpowiedzUsuń
  19. Alma
    I co, Nezumi, podobno nie rozważasz dokładnie przed publikacją co piszą inni. Ale rozważasz dokładnie co napiszę Ja!

    OdpowiedzUsuń
  20. Alma
    Nezumi, jeszcze o ględzie nie opublikowałeś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alma
      Dziękuję za to, Nezumi.

      Usuń
    2. Nie wiem dlaczego nie ma. U mnie wyświetla się wśród komentarzy opublikowanych

      Usuń
    3. "Alma Myślę Odziu, że jesteś na tym blogu największą ględą"

      Usuń
    4. Piotrze,
      na jeden mój komentarz wypisujesz przynajmniej dwa a może i trzy komentarze..
      Jak zwykle logicznie kłamiesz swoją logiką budowniczego maszyn.
      Nie ma Twoja logika kompletnie nic wspólnego z prawdziwą logiką ale tego nigdy nie zrozumiesz jak nie zrozumiałeś 5 razy przeczytanej Biblii

      Usuń
    5. Cieszę się Almo, ze masz poczucie przyzwoitości oraz kultury osobistej.
      Niestety ta sztuka zanika bardzo szybko w Narodzie.
      Nawet Filozof nie dostrzega zagrożenia jaki niesie brak kultury.

      Usuń
    6. Danek

      ... Ja tej kultury osobistej i przyzwoitości nie zauważyłem w odpowiedzi Almy udzielonej Odziowi. Sam nią też niestety nie zawsze grzeszysz. Jeśli jest inaczej rzuc we mnie kamieniem...

      Usuń
    7. Nie tak dawno lżyłeś tu moich nie żyjących już Nauczycieli, którzy zasługują na wdzięczność i szacunek, wyzywając ich od komunistów. Jeśli na tym polega Twoim zdaniem kultura i przyzwoitość, to jest to dość dziwne jej rozumienie...

      Usuń
    8. Nezumi,
      był tutaj u Ciebie kiedyś gość co dokładał mnie w każdym komentarzu.
      Traktowałem go kulturalnie z respektem.
      Odpowiadałem grzecznie na każde jego niegrzeczne komentarze.
      Podobnie grzecznie traktuje Piotra.
      Alma poczuła się niesmacznie, Piotr jeszcze logicznie dołożył swoje.
      Młoda krew wybuchła w Almie.
      Jednak Piotra nigdy nie moderujesz.
      Mnie jak najbardziej moderujesz

      Usuń
    9. Zwracanie się do starszej i zasługującej na szacunek osoby Fack you! to jest Twoim zdaniem kultura? Nie napiszę, co to jest...

      Usuń
    10. Danek

      Ani razu Cię nie moderowałem. Dobrze o tym wiesz.

      Usuń
    11. Jesli mnie nie moderowałeś to oznacza, ze niektóre moje wpisy uciekają w kosmos
      Dziękuje, ze mnie nie moderujesz :)

      Usuń
    12. A wypowiedź Anonimowego po Twojej skardze moderowałem.
      Podobnie zwróciłem uwagę Twojemu bratu, kiedy nazwał Cię...nie napiszę już - jak.
      Moim zdaniem nie ma sensu kłócić się. Jeśli nie podobała Ci się wypowiedź Moniki, mogłeś jej coś kulturalnie odpowiedzieć.

      Usuń
    13. wole wypowiedz Moniki pominąć milczeniem.
      Ma ona prawo do wypowiadania się, ja mam prawo puścić to milczeniem.

      Usuń
    14. To nie rozumiem, o co masz do mnie żal...🙂
      Nie moderowałem na pewno. Moje też uciekają. Odziu czasem pisze dwa razy, żeby nieć pewność, że komentarz doszedł.
      Masz prawo być krytyczny, ale Ty ograniczałeś sie do obelg wobec ludzi, którzy w rozwoju duchowym stali o niebo wyżej niż Ty i których życia ani twórczości nie poznałeś.

      Usuń
    15. Nezumi,
      ja nie mam do Ciebie absolutnie żadnego żalu.
      To jest Twój blog,
      masz wszelkie prawo moderować sobie wg swoich zasad.
      Nikt nie ma prawa kwestionować Twoich decyzji.
      Tutaj jest prawdziwa wolność.
      Chociaż na blogu korzystamy z pełni wolności.

      Usuń
    16. Alma
      Ja odpowiem co to jest: buziaczek 😂

      Usuń
    17. Poza tym mój wpis świadczył o tym, że znam angielski!😀 No juz dobrze, nie nabija się! 😄 Odzie potrafi być irytujący w swojej zawzietosci. Tak samo zresztą jak ja. Przepraszam Cię , Odziu!
      I realny like you Odziu ❤

      Usuń
    18. Piotrze/Odziu
      to w końcu krzykniecie po angielsku F..U jest podniesieniem tej poprzeczki?
      Ja zaczynam gubić się w tej Twojej doskonałej logice myślenia gdzie nie istnieje żadna przyzwoitość ani kultura osobista tylko istnieje logika.

      Usuń
    19. Poprzeczkę warto podnosić przede wszystkim samemu sobie a nie innym i to tak, aby móc przeskoczyć i nie połamać się...Warto też czasem darzyć innych uznaniem 🙂

      Usuń
  21. Alma
    Super! Dziękuję, że nie będziesz na mój temat się wypowiadał.

    OdpowiedzUsuń
  22. Alma
    Fantastycznie.
    Właśnie skończyłam recenzję szalenie ambitnej pracy inżynierskiej. Wypompowała mnie ta dziewczyna zupełnie. Zatem w lutym będziemy mieli nowego inżyniera w Polsce. Inżynierkę?

    OdpowiedzUsuń
  23. Nezumi,
    mam prawo oceniać kierunek jaki bierze kultura w Polsce.
    Twoi idole nauczyciele wszyscy wykładali logiczne postrzeganie rzeczywistości.
    Nie było tam miejsca dla duchowości.
    Ciebie tez wychowali w tym duchu.
    Piotr jest owocem ich pracowitości.
    Wykreowali ludzi piszących Boga przez małą literę b
    szatan za tym wszystkim stoi.
    Nie mieli na tyle inteligencji aby dostrzec duchowość.
    Mam absolutnie prawo oceniać kierunek tej polskiej kultury.
    Zaden z Twoich nauczycieli nie dostrzegał elementu duchowości w tej otacząjącej nas rzeczywistości.
    Człowiek umiera, następuje pustka, nicość jak piszesz.
    Nie pozostaje z tego człowieczeństwa człowieka absolutnie nic.
    Czy naprawdę tam ma wyglądać nowoczesna Filozofia w XXI wieku?
    Proszę zastanów się Nezumi zanim mnie odpowiesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrze,
      nie pozwalasz Nezumiemu wypowiadać się tutaj aby mnie odpowiedział w elokwentny sposób w jakim kierunku popchnęli polska kulturę ci idealni mentorzy Nezumiego w Instytucie Filozofii.
      Ja tylko słyszę o nicości po śmierci człowieka, nie istnieje absolutnie nic gdy już człowiek umrze.
      To jest ta kwintesencja polskiej szkoły Filozofii.
      Ja tylko grzecznie zapytałem się Filozofa czy tak ma wyglądać nowoczesna Filozofia w nowoczesnej Polsce w XXI wieku.
      Twoje proste logiczne wywody miałem nadzieje ze zachowasz dla siebie w miejscu gdzie konkretnie pytam się Filozofa.

      Usuń
    2. Danek

      Nie moja wina, że nie słyszysz i nie widzisz niczego innego, ale niestety oceniasz coś, czego cienia nawet nie zobaczyłeś.
      Twój sposób mówienia o wybitnych filozofach do grzecznych nie należy. Jest arogancki. Pomijam już to, że w pewien sposób ranisz mnie wyrokując w ten sposób o ludziach, którzy byli mi bliscy i którzy nie mogą się przed Twoimi supozycjami bronić.

      Druga rzecz. Ja tu przedstawiam myśli i poczucia własne a nie moich nauczycieli.
      A częściej raczej nastrój i moje własne przeżycia. Przeoczyłeś jakoś chyba to, co dla mnie jest najważniejsze, przekonanie o wartości moralnej współczujacej postawy i kontemplacji, i przypisujesz mi jakiś nihilizm, który jest mi obcy.


      Usuń
    3. O Twojej znajomości filozofii świadczy najlepiej to, że Pani Kasia z TVN jest dla Ciebie mędrcem, a Elzenberga nie nazwiesz filozofem i domagałeś się ode mnie, abym Cię przekonał, że nim był 😀

      Usuń
    4. Piotrze, wiem ze masz obsesje,
      sam tak o sobie mówisz.
      Obsesję powinno się leczyć.
      Niestety tylko wiesz, ze masz obsesję jednak nic z tym nie robisz.
      Żyjesz sobie w obsesji.
      Dajesz mnie swoja energię obsesji nawet nie zdając sobie z tego sprawy.
      Jednak gratuluję Tobie, ze wiesz, ze masz obsesję, niewielu z tym problemem jest w stanie o tym mówić.

      Usuń
  24. Nezumi,
    Pani Katarzyna Kasia zdobyła moje serce, gdy przyszła do studia robiąc na drutach szal.
    To było w tym czasie, gdy władza PiS-owska zdecydowała się, ze miejscem polskich dziewcząt jest powrót do tradycyjnej roli kobiety w domu.
    Kasia miała fantastyczne wyczucie sytuacji.
    Kobiety są bardzo mądre Nezumi.
    Pani Kasia jest rzeczywiście mędrcem, filozofem mędrcem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale Elzenberg nic do studia nie przyniósł 😀

      Usuń
    2. Jak niewiele trzeba, żeby nazwać kobietę mądrą. To jest właśnie typowo męski, seksistowski punkt widzenia.🙂

      Usuń
  25. Obecnie pharma wyssala z rynku wszystkich młodych biotechnologow i biologów. Jak pani inzynuer będzie wiedziała co zrobić, to w tej chwili znajdzie prace i nie ma szans na bezrobocie. Bezskutecznie od kilku miesięcy werbujemy ludzi do naszego zakładu.

    OdpowiedzUsuń
  26. Alma
    Czasami ludzie studiują, bo chcą poszerzyć swoją wiedzę. Albo potrzebują tytułu do awansu. Moja koleżanka (dr hab. n. med.) łączy pracę w zawodzie z prowadzeniem sklepu z elektrycznymi kolejkami dla dzieci (i ich tatusiów ;-)).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty