Przed Nowym Rokiem...

          


      201 lat temu angielski poeta Shelley napisał ten wiersz,

który przytaczam w tłumaczeniu (za wydawnictwem PiW):

 

       


        Nie byłbym w stanie dokonać filologicznej analizy tego przekładu,

ale ten wiersz i tak do mnie przemawia.  Szczególnie w niezmierzonej 

pustce osamotnienia - choć nie jest ono całkowite.  Seneka mniej 

romantycznie to przedstawiał pisząc "Wszystko żarłoczny czas pożera", 

a Chamfort uważał, że najokrutniejszy jest ząb czasu...Chwile, które 

tracimy, albo są nam przez innych odbierane, nigdy już nie powrócą.  

     Jednak istnieje chyba rzecz trudniejsza do przyjęcia niż przemijanie

i nietrwałość istnienia, czy wręcz jego iluzoryczność.  A tym jest, w moim,

poczuciu, bezsilność miłości (dobra) wobec ogromu zła (niezawinionego

cierpienia).  Choroba, starość i śmierć mogą przynajmniej wydawać się

czymś naturalnym i można spotkać ludzi, którzy w obliczu śmierci mówią

"Ja już się nażyłem, niech teraz żyje ktoś inny. Mam dość!"  Zdarza się

to raczej rzadko, o ile ktoś nie jest życiem udręczony i nie wyczerpał 

jeszcze swych sił.   

     Ale ogromu cierpienia nie ogarnia nawet najbardziej czułe współczucie. 

Pełna świadomość jego istnienia mogłaby nas zabić.  Może ktoś jeszcze

pamięta, co stało się ze współczującym Awalokiteśwarą?  Ale człowiek

nie poskłada się po tym w całość.  Tak więc może dobrze, że o pewnych

rzeczach nie wiemy.  (Chociaż nie wiemy zwykle też na skutek manipulacji). 

    I jesteśmy często wobec niego bezradni...Jak wobec śmierci mojej

matki, której w szpitalu nikt nie próbował nawet ratować.  Znamy zwykle

tylko takie jednostkowe zdarzenia, a już na przykład wojna, póki jej

sami nie zaznamy, to dla nas abstrakcja.  Na Ukrainie zginęło już prawie

ćwierć miliona ludzi i nikt nie chce tego powstrzymać.  Zamiast tego 

urządza się show usprawiedliwiający rzeź.   A to niestety dopiero 

początek...Ja jestem z pokolenia, które widziało jeszcze ślady kul na

ścianach domów i napisy "Sprawdzono, min nie ma!"  i słyszało 

opowieści tych, którzy wojnę przeżyli...

Komentarze

  1. Przeczytałem Twój powyższy wpis,
    wywołał we mnie bardzo mieszane uczucie obcości tematu.
    Z ciekawości wiec zajrzałem kim był ten Shelley.
    Okazuje się, ze za propagowanie ateizmu, pisanie na ten temat poematów wyrzucono go ze studiów.
    Napisze tylko krótki komentarz -
    pogrążasz się w świecie ciemności Nezumi,
    zapewne tematyka radości na Twoim obecnym etapie rozwoju jest obca.
    Człowiek dokonuje wyborów w swoim życiu.
    W sposób świadomy zapadłeś się w ciemnogród.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrze,
      im jest ciemniej tym bardzie światło jasności razi tych żyjących w ciemnogrodzie ciemności.

      Usuń
    2. Ja Piotrze świecę światłem jasności samego Boga, którego twarz jest zwrócona w moim kierunku.
      Takie jest przyrzeczenie dla każdej, powiadam, dla każdej osoby Zbawionej.

      Usuń
  2. Danek

    Twoja radość ma swe źródło w obcości wszystkiego, co dotyczy innych ludzi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nezumi,
      tak dla porządku, nie dostrzegasz bowiem źródła mojej radości.
      2 Koryntian 5:17
      „Tak więc, jeśli ktoś jest w Chrystusie, jest nowym stworzeniem. Stare przeminęło; oto nadeszło nowe.
      Akurat dzisiaj obchodzę urodziny Boga, który przyszedł pomiędzy ludzi.
      To w nim jest moja radość.
      Moim powyższym komentarzem tylko kontempluje jak wygląda życie człowieka, który nie zaprosił Boga do swojego serca.
      Źródło mojej radości jest w codziennym obcowaniu z Bogiem.

      Usuń
    2. Ta radość, którą się cieszę to jest niezwykła radość z obcowania z Bogiem codziennie.
      Ta radość będzie towarzyszyła mnie w przyszłym świecie, w którym mam zapewniony adres jako już Zbawiony.
      Nie jesteś wiec w stanie zrozumieć ani poczuć źródła mojej radości Piotrze.

      Usuń
    3. Piotrze, zapewnie logika nie pozwala Tobie poznać Boga.
      Nie ma znaczenia czy faktycznie Jezus urodził się tego czy tamtego dnia.
      To tylko jest istotne dla logika.
      Dla mnie jest istotne, ze w ogóle Bóg urodził się pomiędzy ludźmi.
      Dlatego nie skomentowałem Twojego wpisu na fb, nie miało to bowiem żadnego sensu.
      Tak wiec jak piszesz co jest dla Ciebie idiotyczne z logicznej perspektywy dla mnie jest kompletnie nieistotne.
      Dlatego Twoje komentarze z logicznej perspektywy dla mnie są idiotyczne.
      Mam nadzieje, ze się rozumiemy.
      Każdy ma prawo do swojego systemu wartości,
      ja nie potrzebuje abys oceniał moje wybory za każdym razem gdy komentujesz.
      Ja tez powstrzymuje się od oceniania Twoich, wciąż wskazując abys zrozumiał mój świat wartości.
      Ciebie to jednak w ogóle nie interesuje.
      Ja już bylem, żyłem w świecie logicznego postrzegania wystarczająco długo.
      Do logiki w tym doczesnym życiu mnie nie przekonasz.
      Za dużo już widziałem.
      Przez to, ze logicznie wierzyłem w umiejętności tradycyjnej medycyny straciłem żonę.
      Gdybym wiedział to co wiem dzisiaj, byłaby o wiele większa szansa, ze żyłaby w pełnym zdrowiu dzisiaj.
      Do logiki Piotrze wiec mnie nie przekonasz, bylem tak, zapłaciłem za to za wysoka cene.

      Usuń
    4. Piotrze,
      Jezus jest jedynym człowiekiem, który urodził się po to aby umrzeć.
      Twoja logika wiec, ze to Żydzi doprowadzili do Jego śmierci jest nielogiczna.
      Zastanów się czasem gdy cos piszesz.
      Żydzi ile by ich nie byli nie są silniejsi od Boga.

      Usuń
    5. Danek

      Nie istnieje człowiek, który nie urodził się po to, żeby umrzeć. 🙂

      Usuń
    6. Nezumi,
      Jezus urodzony jako Emannuel urodził się po to aby zostać Zbawicielem tych, którzy w Niego uwierzą.
      Gdy umierał na Krzyżu wypowiedział znamienne słowa:

      Tuż przed wydaniem ostatniego tchnienia Jezus wypowiedział zdanie „wykonało się”. Jezus wiedział, że jego misja dobiegła końca i aby wypełniło się Pismo
      Szkoda, ze jako Filozof nie rozumiesz celu, dla którego Jezus przyszedł na Ziemie, żyjąc miedzy ludźmi.

      Usuń
    7. Powiadasz Nezumi, ze nie istnieje człowiek, który nie umiera.
      Matka Jezusa, Miriam Maryja nie musiała umrzeć,
      Elijah ten biblijny nie musiał fizycznie umrzeć,
      Pierwszy cesarz Chin, ten który stworzył nowoczesne Chiny tez nie musiał umrzeć, zapis historyczny powiada, ze po wykonaniu swojej misji po prostu odleciał tam skad przyleciał.
      Nie wątpię, ze lista tych ludzi, którzy nie musieli umrzeć jest dłuższa.

      Usuń
    8. Piotrze,
      przerabialiśmy już kilkakrotnie ten temat.
      Jako dusza Jezus żyje wiecznie, Jezus nawet był podczas stworzenia Wszechświata, powiada Biblia.
      ba nawet Twoja dusza umrzeć nie może, będzie żyła wiecznie.
      Zapewnie logicznie masz już sklerozę.
      Zapominasz o czym już dyskutowaliśmy.
      Ciało fizyczne umiera po czym dusza idzie do Nieba.
      Jest to naprawdę proste, nieskomplikowane.
      Jako dusza Jezus siedzi po prawicy swojego Ojca.
      Jesli tego nie rozumiesz, ze śmierć Jezusa dotyczyła tylko fizycznego ciała to naprawdę nie mamy o czym rozmawiać.

      Usuń
    9. Piotrze -
      z okazji Swiat możemy sobie poświecić czas na douczenie się z historii, Filozofia bowiem zawiodła nowoczesnego człowieka.
      Jezus jest tym barankiem składającym się w ofierze za winy/grzechy ludzkości.
      W czasach Starego Testamentu w Day of Atonement czyli Dniem Pojednania - najwyższy rangą duchowny poświęcał corocznie nieskazitelnego baranka za grzechy ludu Izraela.
      Gdy tylko kapłan zabił zwierzę (nieskazitelnego baranka), wyłaniał się z miejsca składania ofiar i ogłaszał oczekującemu tłumowi po hebrajsku „wykonało się” czyli "it is finished!. W tej ofierze wszystkie grzechy Izraela zostały symbolicznie złożone na baranku, który został zabity i ukarany zamiast nich

      Czy już rozumiesz przeslanie, gdy umierając na Krzyżu za grzechy ludzkości Jezus jako swoje ostatnie Słowa Jezus zadeklarował zakończenie swojej misji, "it is finished"
      Moja misja została wykonana.

      Nauczanie jest zajęciem meczącym, co Nezumi zna ze swojego zawodowego doświadczenia.
      Nauczanie ciemnogrodu jest zajęciem beznadziejnym, jednak z respektu przed Jezusem napisałem aby przynajmniej ciemność zapoznała się ze Słowem.

      Usuń
    10. Piotrze, Piotrze
      troche dokładniej zapoznaj się z Biblia zanim zaczniesz pisać bzdury, ze Bibliści nie są w stanie ustalić kolejności kiedy co Jezus powiedział na Krzyżu.
      To o czym ja pisze, Jezus powiedział już na samym końcu.
      Ostatnie co powiedział już po wypowiedzeniu „wykonało się”, to ze jest spragniony, chce się napić.
      Zanim wypiszesz swoje idiotyczne logiczne propagandowe teksty o Biblii zapoznaj się z kolejnością co oraz kiedy Jezus powiedział.
      Samo stwierdzenie, ze jesteś logiczny to za mało.
      Jeszcze trzeba zastanowić się co się pisze.
      Gdy bezmyślnie powtarzasz "logiczne" propagandowe ataki na Biblie jesteś po stronie szatana.

      Usuń
    11. Danek

      Po stronie szatana są ci, którzy wierzą w militaryzm i popierają wojnę, ci którzy za jedyną wartość uznają własny zysk i cudzą stratę, ci którzy gardzą biednymi i pławią się w luksusie, gdy inni umierają z głodu, nienawistnicy piętnujący cudze grzechy i zawistnicy, dla których wolność innego człowieka jest solą w oku, sadyści, którzy czerpią rozkosz z poniżania innych...Myślenie nie jest grzechem🙂

      Usuń
    12. Ekspertem to Ty Piotrze może i jesteś ale nie od rzeczy, gdzie korzysta się z intelektu.
      Logika tak, abys umiał tokarkę czy frezarkę obsługiwać i noży nie łamać.
      Zrozumienie Biblii pozostaw innym, którzy potrafią korzystać z intelektu.
      Teraz widzę, dlaczego nic z Biblii nie zrozumiałeś pomimo wielokrotnego jej przeczytania.

      Usuń
    13. Piotrze,
      ja się z logiką nie obnoszę tak jak człowiek mądry nie powinien obnosić się ze swoja mądrością.
      Dlatego śmieszy mnie Twoje powoływanie się na logikę, dobrze to bowiem o Twojej logiczności nie świadczy.
      Radzę wiec sobie znakomicie w pracy, dziękuje ze się zapytujesz.
      W 2022 zarobiłem najwięcej w moim życiu, aż o $7,000 więcej zarobiłem niż w roku 2021.
      Teraz ten rok mam mieć bardzo dobra podwyżkę, dowiem się wkrótce ile.
      W kwietniu skończę 67 rok życia ale nie sposób przejść na emeryturę gdy tak mnie szanują płacąc naprawdę znakomite pieniądze.

      Usuń
    14. Piotrze, to jest największa mądrość jaka posiadłem,
      ze uwierzyłem, ze Bog jest tym którym powiada ze jest.
      Jehovah Jireh, meaning "God will provide." And Jehovah Rapha, “The God that heals.”
      Czyli, ze kest Bogiem,
      Jehowa Jireh, co oznacza „Bóg zapewni”.
      Oraz Jehowa Rapha, „Bóg, który uzdrawia”.
      Wszystko co potrzebuje, zapewnia mnie mój Ojciec w Niebie,
      O moje zdrowie dba także mój Ojciec w Niebie.
      Dla mnie jest to największa mądrość, której powinna nauczać Filozofia jednak niestety nie naucza.
      Człowiekowi wierzącemu nic nie brakuje.
      Tak jak Bóg mnie zapewnia, co roku mam lepiej.
      Mam więcej niż potrzebuje,
      Mam pełne zdrowie, ba -
      nawet moja Mama jest w pełni zdrowia.
      Wiem, ze napiszesz, ze szejk ma więcej ode mnie.
      W moim przypadku, wytłumaczę to Tobie Piotrze logicznie -
      mam więcej niż potrzebuje, czyli obiecanie Boga się spełnia.
      Dzięki Bogu mam wszystko co potrzebuje.
      Jest to wiec największa mądrość jaka posiadłem.
      Jesli to nie jest dla Ciebie -
      masz wolna wole.
      Psalms 34:15-22
      15 Pan czuwa nad sprawiedliwymi i wysłuchuje ich wołania; 16 ale sprzeciwia się tym, którzy czynią zło, tak że gdy umrą, prędko zostaną zapomniani. 17 Sprawiedliwy woła do Pana, a On wysłuchuje; ratuje ich ze wszystkich utrapień.

      Powyższe, to jest ogromne przyrzeczenie dla osoby wierzącej.
      Bóg osobiście dba abym miał zawsze dobrze, abym był bezpieczny, aby szatan nie miał do mnie dostępu.

      Usuń
  3. Nezumi,
    myślenie jest początkiem wszystkiego.
    Szkoda, ze jako Filozof potęgi myślenia nie dostrzegasz.
    Okrucieństwo komunistycznej Rosji zaczęło się od myślenia w głowach Marxa, Engelsa oraz Lenina.
    Aktywne, z pasja szatana atakowanie przez Piotra wszystkiego co dotyczy Królestwa Niebieskiego na Ziemi jest tylko z pozoru niewinne.
    Pomedytuj nad tym Nezumi.
    Jezus zapowiedział, ze jeżeli tylko jedną osobę ktoś odwróci od wiary w Boga, lepiej byłoby dla tej osoby aby w ogóle się nie narodziła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrze,
      Poniewaz każdy człowiek ma wolną wolę,
      jak najbardziej gdy jest słabego ducha może taka osoba odwrócić się od Boga, gdy napotka Piotra.
      Niestety logicznie tego nie zrozumiesz co to oznacza posiadać wolną wolę.
      To jest za trudne abys pojął wielkość czym jest wolna wola.
      Filozofia tego Tobie tez nie wytłumaczy,
      Ja naprawdę nie wiem po co jest ta Filozofia w Polsce.
      Na pewno Nezumi elokwentnie to wytłumaczy.

      Usuń
    2. Danek

      Nie muszę Ci niczego elokwentnie tłumaczyć. Filozofia jest nie tylko w Polsce, ale i na świecie w głębokim kryzysie, podobnie jak wszystkie inne formy kulturalnego życia - muzyka, literatura, film. Główną przyczyną tego stanu rzeczy jest amerykanizacja życia i zalew wszelkiego rodzaju tandety, tanich podróbek myślenia i odczuwania, którymi zaśmiecane są nasze umysły. Są to wszelkiego rodzaju intelektualne fast foody, którymi żywi się nowobogackie społeczeństwo...

      Usuń
    3. Piotrze,
      logicznie używasz slow w rodzaju ze Bog spartolił swoje dzieło w postaci stworzonego człowieka.
      Tymczasem siedem razy w Księdze Rodzaju 1 Bóg widzi, że Jego stworzenie jest dobre. W Księdze Rodzaju 1:4, po tym, jak powołał światło do istnienia, ogłosił, że jest ono dobre. W Księdze Rodzaju 1:10, po oddzieleniu wody od ziemi, nazwał to dobrem. Po stworzeniu życia roślinnego, w Księdze Rodzaju 1:12, zobaczył, że było ono również dobre. W Księdze Rodzaju 1:18, po wprowadzeniu systemu oświetlenia ziemi i oddzielenia nocy od dnia, nazywa to dobrem. W Księdze Rodzaju 1:21, po stworzeniu zwierząt, które zasiedlają wodę i powietrze, zauważa, że jest to dobre. W Księdze Rodzaju 1:25, po zaludnieniu kraju zwierzętami i owadami, nazywa to również dobrem. W końcu, po stworzeniu ludzkości jako zwieńczenia swego stworzenia (Księga Rodzaju 1:26-30), obserwował wszystko, co stworzył i ogłosił, że jest nie tylko dobre, ale bardzo dobre.
      Człowiek jest arcydziełem.
      Jednak w chwilach słabości człowiek powinien polegać na swoim Stwórcy.
      Jest to ogłoszone na bardzo wielu stronach Bożego Słowa.

      Usuń
    4. Piotrze, powtarzasz za szatanem, ze Bóg zrobił pomyłkę tworząc człowieka.
      Ze Bóg spartolił swoje dzieło w postaci stworzonego człowieka.
      Jestes wiec tutaj ambasadorem szatana, nawet nieświadomie, co tylko świadczy o płytkości Twojego intelektu gdy nie dostrzegasz Prawdy.
      Człowiek jest arcydziełem.

      Usuń
  4. Nezumi,
    lichy był ten wytwór waszej ludzkiej Filozofii jeśli nie oparł się wolności zaprowadzonej jak to nazywasz poprzez amerykanizację w kulturze.
    Amerykanizacja oznacza, ze ludzie maja wybór.
    W Korei Północnej czy na Kubie nie ma amerykanizacji, podobnie nie ma amerykanizacji w Iranie.
    To co proponowała ludzka kultura było zmuszaniem ludzi do jedynie słusznego zachowana wykreowanego przez tzw. intelektualistów.
    Nawet muzyka miała być "poważna"
    Rozkwit muzyki nastąpił dopiero gdy została ta muzyka uwolniona z okowów poprawności na kontynencie amerykańskim.
    Oczywiście stosunkowo szybko wolność wyboru dotarła z powrotem na kontynent europejski.
    Filozofia miała swój ustalony w sposób poprawny obraz jak ma być urządzony świat.
    W zderzeniu z wolnością jaka przyszła z Ameryki ten świat uległ w gruzach.
    Nie była to wiec Wiedza Nezumi stworzona na mocnych, solidnych podstawach.
    Jedyne co jest solidne, to poleganie na kulturze przekazanej nam poprzez Biblie.
    Nie wątpię,
    ze dla filozoficznego umysłu ta kultura często brzmi jak pochodzenia pozaziemskiego i tak rzeczywiście jest.
    Biblia powinna być wzorem jak zorganizowany intelektualnie powinien być ten doczesny świat aby wszystkim żyło się dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Ameryki jest tylko zniewolenie umysłów i oglupianie na potęgę...Tak, żeby każdy myślał, że sam wybiera, podczas gdy jest manipulowany przez polityków i reklamę...

      Usuń
    2. Piotrze,
      jest oczywiste, ze masz zasłonięty dostęp do mądrości,
      nie jesteś oświecony wiec na darmo jest z Toba rozmawiać na tematy dotyczące Nieba.
      Nawet nie rozumiesz, ze Bóg, jak powiada poprzez swoje Słowo nie jest człowiekiem.
      Więcej, jest spoza znanego nam Wszechświata, który stworzył.
      Jest wiec oczywiste, ze kultura wyłaniającą się z Pisma jest pochodzenia pozaziemskiego.
      Dla Ciebie jest to jednak niezrozumiale jak i cale Pismo.
      Ewidentny brak oleju :)

      Usuń
  5. Nezumi,
    jesteś antyamerykański, wiec na darmo z Toba dyskutować.
    Co bym Tobie nie napisał u Ciebie jest na NIET.
    To tak, gdy ktoś jest antyżydowski, czy prawdziwy Rosjanin dla którego jedynym rozwiązaniem problemu Ukrainy jest fizyczna eliminacja tego Narodu.
    Nie ma żadnej podstawy do dyskusji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danek

      Piszesz bzdury, z których wynika, że Ameryka uszczęśliwia Europę i ludzkość, przynosząc im wolność...zarabiając na wszystkich wojnach w jakich uczestniczy i narzucając światu swą prostacką kulturę opartą na mordowaniu Indian, niewolnictwie, korupcji i hipokryzji. W Ameryce, jak wszędzie, są kulturalni ludzie, mądrzy ludzie, solidarni ludzie, twórczy ludzie... Ale system polityczny jest jak każdy widzi. Miliony ludzi w beznadziejnej, tragicznej sytuacji życiowej, służba zdrowia tylko dla bogatych, inni mogą zdychać, ocena wartości człowieka wyłącznie po tym, ile jest w stanie zarobić, wierzenia religijne przypominające kpinę z ludzkiego rozumu, wiara w potęgę reklamy, wydawanie setek miliardów na zbrojenia po to jedynie by strzec swej dominacji w świecie.

      Usuń
    2. Możesz oczywiście twierdzić, że są to same uprzedzenia, ale nie wciskaj mi kitu, że stany robią gwałt na świecie w obronie wolności i że promując coś więcej niż kulturę opartą na dyktacie pieniądza...Demokracja to piękne słowo, ale niewiele czasem znaczy. Rządzą korporacje i bogate rodziny, a te mają demokrację w...wysokim poważaniu. Pewnie, że to lepsze niż jawna satrapia, ale szczerze mówiąc pod wieloma względami niewiele się różni.

      Usuń
    3. Jest oczywiste, ze Ameryka uszczesliwila ludzkosc.
      * Ameryka uratowała świat od zalewu sowieckiej dominacji cala Zachodnia Europe tracąc tysiące swoich żołnierzy gdy w Normandii podczas desantu aby stworzyć drugi front dala ofiarę setek tysięcy swoich żołnierzy.
      Gdyby nie poświęcenie Ameryki nie istniałby świat Zachodu.
      Niestety żaden tzw. polski intelektualista tego nie rozumie z tej prostej przyczyny, ze nawet w Polsce nie naucza się tego na lekcjach historii.
      Sam tu kiedyś napisałeś o daremnym poświeceniu setek tysięcy amerykańskich chłopaków podczas desantu w Normandii.
      Brak wiedzy powoduje, ze ludzie są antyamerykańscy.
      * Plan Marshala, który postawił Zach. Europe na nogi
      * wcześniej uratowanie Zachodniego Berlina poprzez utworzenie Mostu Powietrznego ratującego od głodu mieszkańców Berlina
      Powyższe to tylko kilka przykładów uszczęśliwienia Europy i ludzkości przez Stany.
      Niestety Nezumi, tzw. intelektualiści w Polsce maja niewiarygodny brak Wiedzy praktycznie we wszystkim.
      Duchowość nie istnieje w Polsce zastąpiona idolem w osobie ojca Rydzyka.
      Siedząc w Polsce nawet nie jesteś sobie w stanie wyobrazić jak pogrążona w ciemnogrodzie jest Polska.

      Usuń
    4. Nezumi,
      globalne korporacje sa dobrodziejstwem dla świata.
      Zbudowanie tylko jednej fabryki procesorów komputerowych to 10 miliardów dolarów.
      Intel potrzebuje takich fabryk co najmniej 10
      Tylko te wielkie korporacje zapewnią, ze jesteśmy w stanie zaawansować technologicznie te cywilizacje.
      Loty w Kosmos przechodzą nawet możliwości Rządu Stanów Zjednoczonych.
      Musieliśmy oddać kosmonautykę w ręce prywatne.
      To już biliony dolarów, które trzeba zainwestować aby wykreować potrzebną technologię.
      Nawet napoje, Coke czy Pepsi potrzebują miliardów aby inwestować w potrzebne linie technologiczne.
      Firmy finansowe - zwykłe na skale jednego kraju maja za mało zasobów aby udzielać bilionów pożyczek potrzebnych na rozwój gospodarki.
      Nie masz pojęcia Nezumi jak wielką sprawą jest sprawne zarzadzanie globalną gospodarką.
      Wielkie firmy to jest dobrodziejstwo dla ludzkości.

      Usuń
    5. Cola nadaje się najlepiej do czyszczenia muszli klozetowych. Pomijam już fakt z czego jest produkowana. Na organizm ludzki działa w sposób wybitnie szkodliwy, ale po spożyciu hamburgera oczyszcza muszlę klozetową jamy brzusznej konsumenta. Dlaczego widzisz potrzebę wydawania miliardów na produkowanie tego płynnego g...na, a nie widzisz potrzeby ratowania miliarda ludzi od śmierci głodowej (także kobiet, dzieci, starszych), albo ratowania życia biedakom, których nie stać na lekarza? Jak wiele zrobiono, żeby w Polsce przestano produkować chleb nadający się do spożycia...

      Usuń
    6. Danek

      Plan Marshala dość szybko zawieszono a przedtem uzależniono jego realizację od kryteriów politycznych i interesów. Ameryka oddała w formie jałmużny niewielką część gigantycznych zysków, jakie osiągnęła dzięki wojnie...

      Usuń
    7. Nezumi,
      Coke oryginalnie była napojem Indian konsumowanym tylko i wyłącznie podczas ceremonii. Jest wiec napojem świętym.
      Ja kocham ten napój.
      Hamburger czy Pizza tylko i wyłącznie z colą ... podobnie cola z whiskey

      A teraz porozmawiajmy sobie logicznie Nezumi,
      Populacja Afryki podwoiła się od 1975 roku.
      Ilość pol uprawnych się zmniejszyła, Sahara się powiększa.
      Czy widziałeś zdjęcia z afrykańskiego rogu Afryki na TVN24?
      Tam już jest tylko i wyłącznie sucha ziemia spalona słońcem.
      Jednak w najlepsze rozmnażają się.
      Kto niby ma utrzymywać tych Afrykańczyków?
      Za moje ciężko zapracowane pieniądze mam ich utrzymywać?
      Ja pracuje dalej, chociaż wiek emerytalny osiągnąłem w ubiegłym Sierpniu 2022r.
      A może zabierzesz Piotrowi?
      On pracuje pomimo skończenia 70 lat życia.
      Mamy prawo z Piotrem korzystać z dóbr wypracowanych własnymi rękami.
      Niech każdy Janek sobie ściele aby Jan mógł się wyspać.
      To jest dobre, mam nadzieje ze nie zapomniane polskie przysłowie.
      Gdyby Intel utrzymywał za 10 miliardów dolarów tych ubogich w Afryce corocznie - komputery kosztowałyby 50% więcej.
      Ktoś za te hojność otrzymania ubogich musiałby zapłacić, czyli konsumenci.
      Dolary nie rosną na drzewach.
      Za kolejne 30 lat ludność Afryki jeszcze się podwoi.
      Ciekawe co Ty na to jako Polski intelektualista?
      W Azji tez nie jest wesoło.

      Usuń
    8. Danek

      Ta Indian miała chyba nieco inny skład chemiczny. 😀
      ...Wojna światowa skutecznie rozwiąże problem przeludnienia. Przepraszam Cię, ale Twój wywód mający wykazać, że jacyś ludzie nie mają prawa do życia, nie wzbudza mojego entuzjazmu.
      Pracujesz, choć wcale nie musisz, z żądzy zysku, albo z braku innego zajęcia. Jesteś w innej sytuacji niż Piotr, albo ja, który za pracę nie dostaję ani grosza. Wszystko, co zarobisz przepadnie i nie zdążysz nawet tego użyć, albo trafi w ręce jakiejś przypadkowej osoby...

      Usuń
    9. Piotrze, nie wiem jakiej wielkości jest Twój fizyczny mózg,
      nie sądzę aby to miało większe znaczenie.
      Filozofia powinna byc awangarda kultury jednak stuliła uszy.
      Oddala Filozofia pole do popisu maluczkim to i mamy kulturę jaka mamy.
      Najpierw Piotr domaga się aby USA trzymały się z daleka od waszej rodzimej kultury jednak wymaga aby nasze amerykańskie chłopaki umierały za Polskę, nie oddając jej w sowiecka dominacje.
      Czy już naprawdę stracili rodacy swoje umysły?
      Gdzie jest ta słynna Katedra, przepraszam jak pisze Nezumi tylko Instytut Filozofii.
      Po pierwsze Polska nie miała z Ameryką żadnego traktatu o współpracy wojskowej.
      Tego otumaniony szatanem Piotrze nie rozumiesz.
      Po drugie zwracaj się do Francji czy Anglii - to z nimi mieliście traktaty.
      Tego jednak Filozofia nie naucza.
      Nezumi powstrzymujesz się od nauczenia Piotra elementarnych zasad w prawie międzynarodowym.
      No i mamy ciemnogród nie rozumiejący elementarnych zasad.
      Ja nie rozumiem jak można nie rozumieć elementarnej wiedzy co tutaj pokazuje Piotr a wypowiadać się na blogu u Filozofa.

      Usuń
    10. Piotrze,
      pozwól, ze ocenie Twoją wypowiedz, zapewnie reprezentującą poglądy większości Polaków.
      1. powiadasz: "ocena Polska jest taka: US tylko i wyłącznie dzięki I i II wojnie światowej stała się mocarstwem z biednego pokolonialnego kraju."
      Zapominasz, ze emigracja z Europy do Ameryki na skalę masową była od co najmniej polowy XIX wieku.
      Do biednego kraju się nie emigruje.
      2. powiadasz "Stany się bogaciły, Europa zbiedniała"
      Niemcy, Francja Anglia nie zbiedniały - dzisiaj są te kraje bez porównania o wiele bogatsze niż kiedykolwiek w historii.
      3. Zwalasz winę na Stany za to ze Polska przeżyła okres komunizmu.
      "Sprzedały (czyli Polskę) ją Stalinowi tzw. mocarstwa, a głównie USA bo miały najwięcej do powiedzenia."
      To jest najgłupsze co może rodak z nad Warty powiedzieć.
      Naprawdę głupie powtarzanie sowieckiej propagandy bez zastanowienia się.
      Raz - nic Stanów z Polska nie łączyło, nie mieliśmy żadnych traktatów międzynarodowych podpisanych z Polska.
      Po drugie - gdy chce się mieć wolność trzeba to sobie wywalczyć.
      Polak w osobie Piotra z głupotą przerastająca wszelkie przyzwoitości pisze dzisiaj: "US podtrzymuje wojnę na Ukrainie przy pomocy pożytecznych polskich głupków"
      Nezumi tez się wypowiada, ze prezydent Ukrainy powinien wstrzymać się z dalsza obroną przez Ruskimi.
      Czyli kto ma dać wolność Ukrainie?
      Stany Zjednoczone?
      Czy naprawdę w Polsce nikt już nie ma rozumu?
      Chwalicie się swoja bohaterską walką z Ruskim zaborcą - te powstania ze trzy chyba były.
      Ukraina jest przez polską inteligencję spisana na straty.
      Powinni złożyć bron, pozwolić Ruskim wejść, zając cały kraj.
      Podwójne standardy - inny wobec siebie czyli Polski a inny wobec Ukrainy.
      Co gorsza tego nie widzi nawet Filozof Nezumi.
      Czy inteligencja w Polsce osiągnęła już dno?
      O braniu udziału w wyborach jako obowiązku obywatelskiego szkoda pisać gdy Polak Piotr nie widzi potrzeby brania udziału w wyborach.
      Obowiązki wynikające ze statusu bycia obywatelem są niezrozumiale w tym kraju.
      Niedouczone społeczeństwo, kierujące się propagandą zamiast rzetelną wiedzą.

      Usuń
    11. Jeszcze trochę i będzie trzeba😀

      Usuń
    12. Piotrze,
      to może napisze więcej o samym sobie.
      Okres gdy studiowałem w Polsce Prawo na UW to można powiedzieć był zloty okres w polskiej Nauce.
      Nezumi tez w tym okresie pobierał naukę, wiec nie wątpię ze to potwierdzi.
      Nie tylko studiowałem Prawo lecz również pasjonowałem się dziennikarstwem uczestnicząc w Spotkaniach najlepszych ówczesnych dziennikarzy ze studentami.
      Nawet kilka razy bylem na tygodniowych wyjazdach do podwarszawskiego Ośrodka Dziennikarzy.
      Jedni z moich najlepszych nauczycieli to prof. Rakowski, który w tamtym czasie kierował najlepszym ówczesnym Tygodnikiem Polityka.
      Prace magisterska pisałem u prof Andrzeja Stelmachowskiego, tego który był jednym z najważniejszych Prawników w Solidarności.
      Można powiedzieć, ze zdobyłem świetne wyksztalcenie w Polsce.
      Dlatego tak łatwo sobie radze teraz w Stanach.
      Nawet nie za bardzo mogę przejść na emeryturę, potrzebują mnie bowiem do zarzadzania.
      Twoja wiedza Piotrze opiera sie na propagandzie a nie na rzeczywistości, o ktorej tyle piszesz a nie masz pojęcia czym jest rzeczywistość.
      Weźmy za przykład Kanade.
      Do dzisiaj, osobiście widziałem w Parlamencie w Ottawa, jest wyeksponowane miejsce dla głowy państwa, gdy są jakieś uroczyste obrady.
      Jak myślisz, kto tam zasiada?
      Tak, dobrze odpowiedziałeś :)
      Królowa Brytyjska do niedawna a dzisiaj Król of the United Kingdom.
      Co ma do powiedzenia w Kanadzie?
      Nic.
      Tez dobrze odpowiedziałeś.
      Ten obszar 1/4 całości planety jak napisałeś to śmieszna informacja.
      Dla Ciebie jednak logicznie poprawna.
      Tymczasem nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością.
      Aby Piotrze naprawdę byc mądrym i zabierac glos trzeba troche wiedzy zdobyć.
      Ty się ze mnie śmiejesz, ze wydałem dotąd ok $8,000 na zdobywanie wiedzy w ostatnich 5 latach.
      Kontrola Anglii nad koloniami amerykańskimi była żadna od samego początku.
      Jedyne co nam dali, to język oraz przywieźli niezliczone ilości niewolników z Afryki.
      Jesli zaliczasz Amerykę do posiadłości angielskich to było ich tylko 13 kolonii wzdłuż wybrzeża Atlantyku.
      Daleko wiec do władania 1/4 tej planety.

      Usuń
  6. Piotrze,
    już wkrótce wymrą ostatnie dinozaury epoki komunizmu w Polsce, problem rozwiąże się sam.
    Zostaną tylko ci młodzi, urodzeni po 2,000 roku.
    Co najwyżej jeszcze 20 lat.
    To krócej niż ja mieszkam na Florydzie od 1999 r.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrze, jest prawidłowe, gdy ktoś dając prace może a nawet powinien się bogacić.
      Problem jest gdy zabrania się tego bogacenia.
      Sam się z tym spotykasz gdy płacisz podatki.
      Mnie wystarczy, gdy pracując jestem w stanie zarobić na życie oraz jeszcze odlodzić na przyszłość.
      W Ameryce problemem ludzi starszych jest jak żyć gdy brakuje pieniędzy.
      Majac olej w głowie wiem, ze mnie nie powinno zabraknąć pieniędzy.
      Naprawdę nie potrzeba być Filozofem aby tak prostą prawdę zrozumieć,
      Nikt nam pieniędzy nie da.
      Trzeba wiec pracować.
      W pewnym momencie pieniądze zaczynają pracować na nas.
      Czyli w takim momencie, gdy przechodzimy na emeryturę.
      Właśnie ja jestem w takim momencie mojego życia.

      Usuń
    2. Piotrze, zastanów się spokojnie.
      Nie byłoby komputerów, opieki medycznej, nawet nie byłoby całego systemu władzy gdyby każdy tylko na siebie pracował.
      Nie byłoby cywilizacji w jakiej żyjemy.
      Pracować na siebie może tylko niewielu.
      Potrzebujemy milionów rąk do pracy aby cywilizacja się kręciła.

      Usuń
  7. Piotrze powiadasz;
    "Każdy ma takie szczęście na jakie stać jego umysł. Dla niektórych jest to emerytura, która pracuje na nich i świadomość, że pieniędzy im nie zabraknie, bo zapominają, jak długo pracowali na tą emeryturę i że do grobu pieniędzy nie zabiorą. Szczęście którego dowodem na być jakieś konto banku jest żałosne."
    Piotrze -
    Normalny człowiek powinien oszczędzać co najmniej 5% ze swoich zarobków niezależnie czy pracuje u siebie czy u kogoś.
    Wtedy, gdy osiąga wiek 65lat -
    wtedy te pieniądze pracują na niego aby miał godne, dostatnie życie gdy już nie pracuje.
    Jest to w 100% logiczne.
    Co w tym jest u Ciebie żałosne?
    Czy już naprawdę ludzie w Polsce postradali rozum?
    Moja emerytura będzie ustalona na $2,500 miesięcznie gdy przejdę na emeryturę w Kwietniu w wieku 67 lat.
    Dodatkowo pieniądze odłożone na okres emerytury będą dla mnie procentować, będę otrzymywał dodatkowe $1,500 miesięcznie.
    Razem $4,000 miesięcznie to jest godna emerytura w moim przypadku.
    żyć, nie umierać w pełnym zdrowiu jeszcze 100 lat!
    Czyli będę dłużej cieszył się odcinając kupony z mojej 38 letniej pracy przez jeszcze 100 lat.
    Idealny deal.
    Nie będzie mnie bolała głowa, gdy wszystkiego ze soba nie zabiorę do 5tej przestrzeni.
    Tutaj już nacieszę się dostatnim życiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrze, co dla Ciebie jest żałosne dla drugiej osoby jest to bardzo ważne.
      Nie rozumiesz, ze mamy tutaj do czynienia z indywidualnym postrzeganiem rzeczywistości.
      Jako wychowany w czasach komunizmu, jednej jedynej prawidłowej wizji co jest poprawne, nie dopuszczasz wolności wyboru.
      Teraz swoim komentarzem popisałeś się jako pryncypialny propagandzista.
      Twój umysł prostej logiki nie dostrzega potrzeby dania ludziom wolności wyboru.

      Usuń
    2. Jaki Ty Piotrze jesteś przesiąknięty tym polskim wytworem komunizmu pisząc o jakimś amerykańskim śnie.
      Ja żyje w tej rzeczywistości tutaj.
      Powtarzam, to nie jest wyśmiewany przez polskich sowieckich propagandzistów sen, to jest rzeczywistość.
      Jednak pogrążony w swojej logice nie zrozumiesz, ze żyje się normalnie po tej stronie Oceanu.
      Celem mojego życia nie jest posiadanie pieniędzy w nadmiarze.
      Już mam więcej niż większość których znam.
      Teraz interesuje mnie aby nauczyć się leczyć ludzi bez potrzeby korzystania z medycyny.
      To jest moja pasja.
      Idzie mnie bardzo dobrze.
      Nie pobieram wynagrodzenia, robię to bezpłatnie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty