Zanikanie

    Spore kłopoty ze zdrowiem 

i dłuższy pobyt na starej 

Sadybie wyłączyły mnie z 

pisania. Może jednak całkiem 

stąd nie zniknę i nie zatonę 

jak starożytne miasto 

Heraklion, wrota do Egiptu. 

(Inne, ciekawsze zdjęcie tego

miasta nie daje się niestety

skopiować).

    


    Choć miejsce to zostało już 
    trochę zapomniane jak ten
    dom dla dzikich kaczek i
    ptaków w Portugalii. 
    
     Podobnie jak moje opowieści,
     których nikt już nie czyta...
      
           ...Chociaż niesamowite są 
    czasem. 

           I tak powoli wszystko
    rozwiewa się jak mgła. 
    A ja oglądam z przyjacielem 
    "Mistrza i Małgorzatę" w
    rosyjskim serialu
    (jest w środy). Trudno to
    było zrobić lepiej i tak
    połączyć szlachetną powagę 
    z cudowną groteską. "Prawie
    mnie przekonali,
    że nie istnieję..."😀

           

          
    
    

Komentarze

  1. Alma
    A mnie się zdawało, że Heraklion to najwieksze miasto (stolica) Krety.

    OdpowiedzUsuń
  2. Alma

    Całkiem słusznie tak Ci się wydaje 🌞
    Ale Grecy nazywali tak również miasto, które przez długi czas było głównym portem kraju Nilu. W 2000 r francusko-egipski zespół odkrył to zaginione na skutek trzęsienia ziemi 1000 lat temu miasto. Egipcjanie nazywali je Thonis a Grecy Herakleion🥀

    OdpowiedzUsuń
  3. Alma
    Fantastycze zdjęcia!
    A wczoraj mój Rysio upolowal kolejnego wróbla. Nie miałam żadnej możliwości go powstrzymać - nie czai się, nie obserwował go. Zrobił "chap" i wróbel w zębach :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rysio jest zwinny jak kot. 🐱
      Smutno, że wróbelek zakończył życie...:-(

      Usuń
  4. Oczywiście Herakleion to niekoniecznie Heraklion. Ja już w takie szczegóły filologiczne nie wchodzę 😀

    OdpowiedzUsuń
  5. W filozofii buddyjskiej mówi się o znakach nietrwałości: powstawanie - trwanie - zanikanie. Za chwilę i nas nie będzie a jednak chcemy czasem ocalić coś od zapomnienia, choć nawet galaktyki trwają przez sekundę w kosmicznym czasie...

    OdpowiedzUsuń
  6. A w świecie ludzi nie zawsze to, co powstaje, jest lepsze od tego, co istniało wcześniej...

    OdpowiedzUsuń
  7. Zmienia się też odbiór tego, co człowiek robi. Dawniej, kiedy wspominałem o zakończeniu pisania, ktoś zawsze wyrażał żal i nadzieję, że to jednak nie nastąpi. 🙂

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty