Piosenki...



Mandelsztama lubię też czytać. 
Zarycki jako kompozytor nie dorównuje na ogół Koniecznemu, ale ta piosenka wzrusza mnie zawsze...bardziej może nawet w nagraniu z koncertu. Tu trochę za dużo skrzypka, ale nie tego, o którym mówi wiersz...




               Nie wyobrażam sobie, żeby ten
         wiersz śpiewał ktoś inny, choć 
         Tuwim najwyraźniej nie był już wtedy,
         kiedy go pisał, młody...
        
 

                "Brzydula" Przybylska śpiewa 
        pięknie.  Po dwóch poprzednich 
        niewiele w tej piosence odnajduje 
        się poezji, a jednak prostota słów 
        działa...
        
               
               Zgrałem sobie kiedyś na CD-R 
         20 najsmutniejszych piosenek Biblie
         i zatytułowałem przekornie "Lady
         in Grave" (jest płyta "Lady in Satin"),
         ale ta jest chyba najsmutniejsza i
         najbardziej czuła. Śmierć nie jest
         marzeniem...
         
         

        
              O swojej miłości do Lhasy już tu
         kiedyś pisałem. Odeszła tak młodo...
         
 
        

         


Komentarze

  1. Niektóre z tych piosenek podśpiewuję sobie czasem drugim głosem - pierwszą, ale w wersji z warszawskiego
    koncertu i ostatnią, czasem też czwartą...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że to "tylko" pogoda. ☘

    OdpowiedzUsuń
  3. Życzę Ci, żebyś mógł się od tego ograniczenia uwolnić...
    Od czwartku ma być podobno w całej Polsce cieplej. 🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Alma
    Koniecznie, Odziu!
    Dzisiaj przytaszczylam garnek maslaków 🍄🌲🐌🕸🌲 Zdrowiej szybko!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty