Cienie

                            zdjęcie nazumi13 


           Cieniami jesteśmy 
        w drodze nad Styks

        niejeden cień się słania 
        inny kroczy dumnie 

        bo wyczytał coś 
        na złotej tabliczce

        i wie z jakiego źródła 
        wypić wodę pamięci 

        Charon przewoźnik 
        spluwa tylko czasem

        widząc stłoczone dusze
        przytłacza go monotonia 

        i nikt nie wie na co 
        w markecie wydaje obole

        a może wieczorami
        chodzi na dziwki

        Syzyf ma mniej udręki 
        ratuje go rutyna

        a tu Orfeusz trafia się 
        raz na milion dusz 

        i zawsze wraca z niczym 

        

        
  


        

        

        

        



        
 

Komentarze

  1. Cienie na rzece Styx... najlepiej według mnie oddaje to muzyka, szczególnie altówka, przykład tutaj https://www.youtube.com/watch?v=wJQ750WlHkc . Utwór gruzińskiego kompozytora Giya Kancheli. Zakończenie chyba w gruzińskim wąwozie, niecierpliwi mogą skoczyć tutaj https://www.youtube.com/watch?v=wJQ750WlHkc&t=1864s

    OdpowiedzUsuń
  2. Alma
    Wydaje obole na kredyt hipoteczny - jeszcze trochę będzie musiał poprzewozic...😁

    OdpowiedzUsuń
  3. Lech

    Dziękuję Ci za przypomnienie tego utworu Kancheliego🥀. Słuchałem go pierwszy raz dopiero jakieś półtora roku temu i zrobił na mnie spore wrażenie.

    Próbowałem się z Tobą skontaktować na Facebooku, ale nie było tam opcji wysłania zaproszenia, co mnie zdziwiło.
    Zostawiłem Ci wiadomość na Messengerze, ale nie wiem, czy do Ciebie dotarła 😥


    OdpowiedzUsuń
  4. Alma

    Raty mu podskoczyły 😥 Ale zawsze może przenocować na łodzi...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty