Gloomy saturday


Muzyka żałobna na śmierć Królowej Marii to jeden z najpiękniejszych utworów tego gatunku w historii muzyki. Królowa była ofiarą epidemii wietrznej ospy.
Kilka miesięcy później zmarł jej kompozytor i piękną odę na jego śmierć skomponował jego były  nauczyciel, staruszek Blow. Jak głosi legenda żona nie wpuściła Purcella do domu kiedy wracał z wieczornej popijawy, ponieważ była noc, w wyniku czego dopadło go zapalenie płuc. Szczęśliwie przeżyłem obie te choroby i małżeństwo. Mama często mówiła, że wietrzną ospę przechodziłem bardzo ciężko i byłem bliski śmierci w wieku pięciu lat. To jedno z silniejszych wspomnień mojego dzieciństwa. Rozpalony gorączką widziałem na ścianach pokoju ogromne pająki.  Dzisiaj wspomnienie to powróciło do mnie z wielką siłą.

 💜
      Taki ogromny pająk był chyba na filmie "Czarny Orfeusz."  Kiedy rodzice oglądali telewizję leżałem z nimi w łóżku, udawałem, że śpię i podglądałem. Gdyby to wyszło na jaw, zostałbym odesłany do małego pokoju, który dzieliłem ze starszym bratem.  Toczyliśmy już wtedy bratobójcze wojny o kopalnie złota i diamentów, które znajdowały się w kątach pokoju, a brat przekształcił mą krainę w kolonię. Nie na długo jednak...

Komentarze

Popularne posty