Starożytna Piękność

     Patrzą na mnie

     ciemnomiodowe oczy

     w których skryła się larwa smutku 

     nie zobaczy już 

     zieleni łąki błękitu nieba

     roziskrzonych na niebie gwiazd  

     umilkł śpiew ptaka

     zamarł strumień

     ma dwa tysiące lat

     i dziewczęcy puszek na twarzy

     w drewnianym lustrze

     przegląda się teraz 

     w ciszy śmiertelnej

     wir ją w mrok porwał 

     i na brzeg wyrzucił 

     ku tęsknocie wiecznej

     

    ...

          Taki, albo podobny, ale

    nieco dłuższy wiersz napisałem 

    22 lata temu. A ponieważ zaginął 

    gdzieś przez ten czas, wskrzeszam 

    tylko jego marę, jaką udało 

    mi się z pamięci sklecić...

    Przypominam sobie, że używałem 

    czasem innych słów. Już na 

    początku..."Patrzy na mnie z

    zaświatów ogromnymi oczami..."

    Oczy te miały, jak sobie przypominam, 

    nie tylko barwę i słodycz ciemnego, 

    leśnego miodu, ale i jego wilgoć i 

    lepkość...Zaświaty przeszły teraz 

    w Mrok...

          Portret tej Piękności 

    namalowany na drewnie w czasach 

    grecko-rzymskich przypomniał 

    mi mą tęsknotę.  Stoik Epiktet 

    napominał: Nigdy nie mów "straciłem",

    ale "oddałem"...

    

Komentarze

  1. Wiem, że tak się teraz nie pisze, ale chciałem zachować coś z dawnego epigramatu...

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne twarze na portretach tak dawnych nie są pokryte zmarszczkami, ale mają wiele innych "ubytów"...Czas nie oszczędza nikogo i niczego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ubytków...To słowo, którego nauczył mnie nie konserwator, ale stomatolog 😀

      Usuń
  3. Męczyłem się trochę nad tym wierszem dopisując zakończenie, które niepotrzebnie coś dopowiadało.
    Dlatego teraz, a jest już piąta rano, zdecydowałem się je usunąć...Chyba znacznie łatwiej jest pisać nowe
    utwory niż rekonstruować te, które czas wyrzucił na śmietnik...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki uprzejmości sztucznej inteligencji mój komentarz (wpisany równo) wygląda jak wyżej...

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty