Fumiko


         Inteligencja emocjonalna zwierząt 

przewyższa często ludzką.

... Choć z tą ludzką bywa różnie. Kawabata miał 

coś więcej 🥀

        "- Tak. W pozycji społecznej też się 

różnimy. I nie tylko, chodzi chyba o to, 

co nazywają mrokiem w życiu osobistym. -

       - Chodzi o głębię grzechu? To chyba mnie 

ma Pani na myśli? 

       - Nie. 

       Fumiko zdecydowanie pokręciła głową. 

Łzy pokazały się w oczach. Wypłynęła tylko

jedna, oderwała się nagle od kącika 

lewego oka, przepłynęła blisko ucha i spadła."

     (Kawabata Yasunari, "Tysiąc żurawi")

Komentarze

  1. Jedyny jak dotychczas czytelnik moich ostatnich postów życzy wszystkim
    miłego łyk endu. Pozdrowienia od Myszy polnej 🥀🐁

    OdpowiedzUsuń
  2. Samo określenie inteligencja emocjonalna nie budzi mego entuzjazmu. Od dawna czytam Golemana, ale nie czuję, aby szczególnie głęboko wnikał w ludzką psyche...

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasem trudno znaleźć w tym złoty środek. Mnie na przykład większość
    ludzi uważa pewnie za idiotę , a ja sam znowu nie oceniam się aż tak dobrze...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie wiem czy zwierzeta sa inteligentne emocjonalnie ale na pewno maja empatie . A potem przyszlo slowo :) I nagle wszystko skomplikowane .
    Pies pokazuje cudownie jak nosic maseczke !! Dbajcie o siebie :) Bo wszytko zalezy od WAS !
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko :-)
      Niestety nie wszyscy dbają o innych i o siebie...Czasem mnie to trochę przeraża. Ale w Polsce jak kto chce. (Jak mówi przysłowie).

      Usuń
    2. zaczynaja sie pojawiac artykuly o tym ze Polska okazala sie krajem egoistow . Czego i tak nikt nie czyta bo glownym zrodlem informacji jest cala czas " Maryska " czyli plotki . A nawet jesli to zaraz pojawi sie moj ulubione powiedzenie o gniezdzie i defekowaniu w nie . I jeszcze PiS , ktory zastapil Tuska. Przy czym PIS jest koszmarem i nie moge doczekac sie zeby zniknal . Tylko ,ze sytuacja epidomiolgiczna w Polsce to nie do konca jest wina Tuska :)
      Przykladem niech bedzie moj stan illinois . W zeszlym roku zaczelo sie niebiezpicznie robic przed dniem Swietego Patryka . Nasz gov, poprosil nas zebysmy zostali w domach . Czego wiekszosc nie zrobila. Konsekwencja tego byla natychmiastowe zamkniecie stanu a w samym Chicago stala policja . Pilnowali ,zeby np ludzie nie chodzili kolo jeziora grupami . Co sie okazuje po wszytkich przejsciach , smierci ludzi, pozamykanych bizensach , trafilo. W tym roku juz nie bylo potrzeby . Policja rozpedzila i oblozyla mandatami jedne knajpe . Ludzie zrozumieli ,ze wszyscy jeststemy na jednej lodzce . Zreszta nasz pna Gov. nigdy nie upolitycznil epidemii. Illinosi ma szczescie . I tu bizes ma prawo odmowic obsluzenia kazdego nie przestrzega ograniczen , natomiat osoba , ktora zaatakuje wlasciela, pracownika tegoz miejdca moze dostac grzywne do 50 tys $ i iles tam wiezienia . Biznesy , ktore nie przestrzegaja zasad sa podstawa do procesow liability . Tak to jest demokracja ale czlowiek musi byc opowiedzialny za swoje zachowanie zwlaszcza jak krzywdzi innych . T
      To oczywsicie jeszcze bardziej skomplikowane . Agnieszka

      Usuń
    3. Powinien czuć się odpowiedzialny...

      Usuń
  5. Ach te maski ... dziś byłam na zakupach i czułam , jak maska mnie dusi . Może materiał z którego była uszyta . Była to maska medyczna , ale było coś w niej nie tak . W połowie zakupów opuściłam sklep :( nie dałam rady w tym czymś się męczyć . Tak sobie myślę , że gdybym nie wyszła ... to może bym wyszła nogami do przodu . I dręczy mnie pytanie jaką maskę kupić . Pozdrawiam bardzo ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też czasem dusi :( Najlepiej jakąś przewiewną, ale żeby nie przypuszczała za bardzo wirusa
      ...Pozdrawiam wieczornie i serdecznie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty