Senne haiku dla ducha pewnej Damy

          Zasnęła już noc

          nie obudzę jej chyba

          niech śpi i sen śni 

 

          🌕

           Pustkę jeziora

           wypełnia toń ogromna

           pełno w niej duchów 


           🌟

            Bezgwiezdne niebo

            pies obszczekuje księżyc

            w błocku kałuży


           💧

            Usłyszy w deszczu

            nutkę jedynej kropli

            czuły poeta

            

            🍁

             Ten pyłek kurzu 

             poruszył się i zniknął

             czy to byłem ja?

             🐁

             Spytałbym Damy 

             co jest najcieńsze w świecie

             - Twój dowcip! - powie

 

              - Ach Sei Shonagon 

              a co bywa najgrubsze? -

              Roześmieje się?

             🕷

              Schwytałem słońce

              w pajęczynę - rzekł pająk -

              Tego nie trawię!

              

               

            

            

Komentarze

  1. Sei Shonagon to przydomek pewnej damy dworu, która napisała "Zapiski spod wezgłowia" (na przełomie X i XI w) i zapoczątkowała nowy gatunek literacki - "notatki gromadzące to, co przyjdzie nam na myśl, co sobie przypominamy w wolnej chwili, co samo spływa na papier." To sławny i bardzo żywy do dzisiaj utwór, który ja również bardzo lubię. A są w nim między innymi krótkie opisy zatytułowane : "To, co dalekie, choć bliskie", "To, co wygląda przerażająco", "To, co zachwycające", "To, co nudne", "To, co niestosowne", "To, czego nie można porównać", "To, co szybko przepływa"...Na przykład to, co szybko przepływa to według naszej Damy "Statek pod pełnymi żaglami. Ludzkie życie. Wiosny, lata, jesienie i zimy." W nieco żartobliwy sposób nawiązuję tutaj do tych jej charakterystyk.

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocze są czasem jej refleksje na temat życia. Na przykład w "To, co niemile zaskakuje" pisze "Gdy w trakcie czesania zahaczę grzebieniem o splątane włosy i wyłamię w nich ząbek."

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że moje pytania nie wprawiłyby jej w zakłopotanie.😉

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielkie dzięki za wyjaśnienie o Sei ... był problem :) Chciałabym i ja tak pisać , ale moja głowa pusta jak kapusta . Trzeba przyznać , że nazumi 13 talent w pisaniu ma . Pisze to myszka mała , która na potrzebę chwili ... udaje lwa . Pięknego dnia życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. To bardzo miłe :-) ...Pewnie wolałbym być lwem., chociaż chyba nie zawsze.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty