Zestrzelenie dziewięciu słońc

     
    Moim przyjaciołom, znajomym i czytelnikom,
o ile ktoś przez przypadek się tu zabłąkał, życzę 
Szczęśliwego Nowego Roku. Moje pozostałe 
życzenia mogą wyglądać minimalistycznie - życzę 
wszystkim zdrowia i oby nikogo nie prześladował 
zły los. I oczywiście, żebyśmy mogli razem powitać 
nowy rok. 

   Chińczycy mają kiedy indziej Nowy Rok.
Wczoraj zastanawiałem się, dlaczego łucznik
I zestrzelił dziewięć słońc i dziewięć kruków,
siedzących na nich.  "Pewnie dlatego, że one tam
były?" - żartowałem sobie idąc po chodniku.
    Nie miałeś nic lepszego do roboty? - spyta może 
ktoś...Wziąłem sobie ze sklepu za 7 zł "Mitologię 
chińską" Kunstlera, żeby skrócić czas spędzany 
na mieście (w domu mam inne, bardziej porządne
wydanie) i otworzyłem ją, a książeczce od razu 
rozwalił się w tym miejscu grzbiet. Musiało to z 
pewnością coś znaczyć, ale nie będę tego dociekał.  
Mitologie, także moja własna, interesują mnie
jedynie jako twory wyobraźni, ale ich sens
symboliczny, czy dosłowny, nie pochłania mej
uwagi. 
     Miałem się spotkać z profesorem Kunstlerem,
kiedy jeszcze żył i był kierownikiem Zakładu
Sinologii, ale sekretarka, która miała mnie 
umówić na spotkanie spytała:
     - Czy ma pan do powiedzenia profesorowi
coś mądrego?  Zawracają mu głowę głupotami. -
     - O, tak! - zapewniłem, ale ze spotkania
zrezygnowałem. 
    Do dziś nie wiem, czy mam do powiedzenia coś
mądrego.




 

Komentarze

  1. Alma
    Serdecznie dziękuję za życzenia! ☺
    Żeby los Ci sprzyjał.
    Żebyś miał koło siebie mądrych, przyjaznych, uczynnych ludzi.
    Żebyście Ty i Twoja Rodzina cieszyli się dobrym zdrowiem.
    I żebyś mógł pisać swoje teksty, bo ja lubię je czytać i spotykać na Twoim blogu innych ludzi.
    Pozdrawiam Ciebie i Czytających bardzo serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Almo za życzenia i za miłe słowa i również Cię serdecznie pozdrawiam, życząc tego, czego najbardziej dla siebie pragniesz. :-)

      Usuń
  2. Wzajemnie ! Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdrówka zdrowia i jeszcze raz zdrowia i szczęśliwości;))). Niech ten Nowy Rok będzie lepszy od poprzedniego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i Tobie również tego życzę :-))) Oby ten Nowy rok był dla nas lepszy.

      Usuń
  4. Dużo zdrowia - bo najważniejsze ! Miłości -z każdej świata strony, ale zawsze tej prawdziwej . Pieniążków w każdym miesiącu ... na byt codzienny -niech nigdy nie brakuje:) Muzyka niech zawsze doły ratuje !:) A 2020 rok niech Wszystkich Nas - do 2021 roku bezpiecznie prowadzi :) Tego Nazumiemu13 i Wszystkim odwiedzającym z głębi serca życzę :) Pozdrawiam ciepłym uśmiechem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe i starannie wyselekcjonowane, najlepsze życzenia, w imieniu swoim i odwiedzających :-))

      Usuń
  5. Dziękuję Nazumi :) i też Ci życzę Dużo Szczęścia w tym roku! Oby Ci się wiodło jak najlepiej, a powodzenie (na różnych polach) nie odstępowało Cię na krok i Zdrowie rosło w siłę i się umacniało!
    Korzystając z okazji chciałabym też pozdrowić czytelników Twojego bloga i życzyć im Wszystkiego Szczęśliwego w 2020!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lutano :-) ...Mam nadzieję, że powodzenie w końcu się zjawi, choć zdrowie posypało się tak, jak nigdy przedtem i z pewną obawą myślę o najbliższej przyszłości. Ale wierzę w to, że dobre życzenia mogą pomóc zebrać siły do walki z przeciwnościami losu. :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty