Trzy...

    





    Wolę oczywiście Bułata, 

Ale nie wszyscy rozumieją...A warto zrozumieć🥀

     


      W pieśni tej nie ma ani słowa 

przesady. Wszystko to już przeżyłem,

z wyjątkiem wojny, o której wiele

jednak słyszałem od tych, którym udało 

się przeżyć. Widziałem jeszcze na murach napisy: "Sprawdzono min nie ma!" i ślady  po pociskach. Nie tylko mnie, jak się okazuje, niepokoi militaryzm, ale głos rozsądku tonie w powszechnym amoku. 

       Sporo ostatnio czytałem o japońskim militaryzmie i nacjonalistycznej filozofii i przypomniało mi to najgorsze okrucieństwa wojenne, przewyższające to, co dzieje się teraz na Ukrainie i w niektórych innych częściach świata, choć trudno to sobie wyobrazić. Wszystko przed nami...

      Ktoś powie, że wojna już jest i wiadomo, kto za nią odpowiada i czyj militaryzm jest niebezpieczny. Niestety, odpowiadają za nią już teraz wszyscy, w czyim interesie się ona toczy i którzy na niej politycznie lub dosłownie zarabiają. Jeden z ukraińskich rzeczników powiedział niedawno, że może trwać nawet 60 lat...Ale wojny światowej chwilowo nie ma. I może dobrze, gdyby nie było. 


Komentarze

  1. Jak tylko czarne myśli mnie nachodzą, to je odganiam.
    Cieszę się dniem dzisiejszym.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę ukryłem mój "wpis" za kwiatkami i zmieniłem tytul z "Trzecia wojna" na bardziej neutralny. Kto tu częściej zagląda i tak przeczyta☘

    OdpowiedzUsuń
  3. Zmieniłem kwiatki na zdjęcie z moich Łazieneczek...Zrobiłem je godzinę temu. Było jeszcze widno...

    OdpowiedzUsuń
  4. Alma
    Jak długo wytrzymają? Przecież cały czas trwa gdzieś wojna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odziu, nie badzmy ogranivzeni! Wojna światowa toczy się cały czas!😀 Np. handlowa.

      Usuń
    2. Alma
      Handel to oręż.
      Ktoś zarabia, inny umiera.

      Usuń
    3. Alma
      Wolna trwa. Widzimy tę przepychanke bo strzelają głośno na prawo od nas.

      Usuń
    4. Ale nie jest to jeszcze wojna światowa. Toczy się na terytorium ukraińskiej oligarchii, nie uczestniczą w niej Chiny i dla zdecydowanej większości krajów świata jest to jeszcze wojna lokalna...

      Usuń
    5. Alma
      Misja nie misja. I tak to wszystko będzie się działo dalej. Na razie wracam do pracy, a niedługo będę znowu jeszcze korepetytorka. Oby sił nie zabrakło. Ziemia szybciej się chyba kręci.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty